27 Mart 2012 Salı

ÇOCUK RUH SAĞLIĞI SAYFA 66

ÖZ DENETİM 
Daha önemli bir amaca ulaşabilmek için kişinin tepkilerini, davranışlarını ya da başka amaca yönelme eğilimini denetleyip kısıtlaması, otokontrol (öz denetim ) denir
Özdenetim Nasıl Sağlanır?
Çocukların öz denetimlerini sağlamaları için üç ayrı kaynağa ihtiyaçları
vardır:
1. Kendileri ve diğerleri hakkında olumlu duygular
2. Doğruyu ve yanlışı anlama
3. Problemleri çözmek için alternatiflerin olması.
Çocuklarda Özdenetim Geliştirmek İçin:
Sevgiyi İfade Etmek ve Koşulsuz Sevmek
Tutarlı Olmak
İletişimde Açık Olmak
Çocukların Kendilerini İyi Hissetmelerini Sağlamak
Sınırlar Koymak
Çocuğa ve Kendinize Karşı Sabırlı Olmak
Gerektiğinde Uzman Yardımı Almak




ÖZ DENETİM

SÖYLEDİKLERİNİZE DİKKAT EDİN
DÜŞÜNCELERİNİZE DÖNÜŞÜR...

DÜŞÜNCELERİNİZE DİKKAT EDİN
DUYGULARINIZA DÖNÜŞÜR...

DUYGULARINIZA DİKKAT EDİN
DAVRANIŞLARINIZA DÖNÜŞÜR...

DAVRANIŞLARINIZA DİKKAT EDİN
ALIŞKANLIKLARINIZA DÖNÜŞÜR...

ALIŞKANLIKLARINIZA DİKKAT EDİN
DEĞERLERİNİZE DÖNÜŞÜR...

DEĞERLERİNİZE DİKKAT EDİN
KARAKTERİNİZE DÖNÜŞÜR...

KARAKTERİNİZE DİKKAT EDİN
KADERİNİZE DÖNÜŞÜR...

ANONİM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder